جلسه تکریم و معارفه مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش واحد روابط عمومی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جلسه تکریم و معارفه مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روز شنبه ۴ تیرماه ١۴٠١ با حضور جناب آقای یوسفی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، جناب آقای سیناپور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز، حجه الاسلام و المسلمین داوری مسئول فرهنگ‌سراهای نهاد رهبری در دانشگاه و چند تن از ادوار بسیج دانشجویی شامل دکتر انباردار معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر آزمند معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده پزشکی، دکتر نیکو، دکتر مهتدی و آقایان کرامت فر، ربیع حقیقی، طیبی خرمی، محسن زاده و مسئولین تشکل‌ها و انجمن های دانشجویی دانشگاه و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن اخلاق دانشکده پزشکی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات آرین پورزال، فرمانده اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر و حسین ناطقی به عنوان فرمانده جدید حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی شد.

در ابتدا دکتر انباردار، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و از ادوار بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، ضمن تشکر از زحمات و تلاش های ارزشمند آقای پورزال، برای جناب آقای ناطقی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت و عاقبت بخیری کرد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ادامه با تأکید بر جذب حداکثری در تشکیلات های دانشجویی، کادرسازی و تربیت نیرو را یکی از مسائل و وظایف اساسی تشکل های دانشجویی دانست و گفت : باید به دانشجویان ورودی جدید میدان داده شود، یاد بگیرند و تمرین داشته باشند و در مسئولیت های بعدی ایفای نقش کنند. مسئله‌ی کادرسازی و تربیت نیرو مسئله ایست که نیاز آن را در مقاطع مختلف حس می‌کنیم.

دکتر انباردار ضمن تأکید بر حفظ روحیه بسیجی بودن و اشاره به دو بعد دانشگاهی و سپاهی بودن بسیج دانشجویی، گفت: حضرت آقا نیز تأکید کردند، در واقع شما نظامی نیستید ولی اتصال‌تان به مجموعه سپاه، مجموعه ریشه دار و از دل مردم، جهادی و در خدمت ملت هست؛ در کنار دانشجو بودن این دو بعد باید تقویت شود و این مردمی بودن و تشکیلاتی بودن، حفظ شود و بتواند تفکر بسیجی را در شما با قوت ادامه و تقویت کند.

وی در پایان، ضمن دعوت از کلیه دانشجویان جهت همراهی با قسمت های مختلف معاونت فرهنگی و امور دانشجویی، افزود: نباید توقعات دانشجویان در حد نیازهای عمومی دانشجویی تقلیل یابد، سطح توقعات که بالاتر رود، قاعدتاً ما هم در جهت آن حرکت می‌کنیم.

در ادامه، جناب آقای کرامت فر از ادوار بسیج دانشجویی، با بیان خاطرات دوران فعالیت‌شان در بسیج در اواخر دهه هفتاد و ضمن اشاره به اینکه بسیج دانشجویی میراث دار حرکت ارزشمندیست، گفت: الحمدلله بسیج دانشجویی خیلی پیشرفت کرده است، مرحوم کاظمی آشتیانی یک الگو هست، یک انسان بزرگتر است. ایشان از اساتید بسیجی بودند، اسطوره هایی از جمله شهید احمدی روشن و شهید چمران و شهدای دیگر، در این پیشرفت خیلی نقش داشتند و الگو و اسطوره‌ی ما هستند.

کرافت فر در ادامه ضمن اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر فعالیت های علمی، بیان کرد: توجه به لبه علم و تولید را باید مورد نظر قرار دهیم و فضای علمی، فرهنگی، مطالبه گری و نظامی بسیج دانشجویی را جدی بگیریم، گاه ما می خواهیم خودمان را از فضای نظامی تبرئه کنیم در حالی که نباید چنین چیزی باشد.

در ادامه احسان سیناپور، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز، ضمن تشکر از مدیریت جهادی و انقلابی آقای پورزال، گفت: مؤلفه های ایمانی و آن نگاه اعتقادی به مسائل که نیازمند یک تشکیلات است و آن فردی که در رأس تشکیلات قرار می‌گیرد و به آن توجه می‌کند و قاعدتاً مجموعه ای که شکل می‌گیرد با همین نگاه می‌تواند هدایت و به آن جایگاه خودش برسد.

سیناپور در ادامه برای آقای ناطقی در مسئولیت جدید، آرزوی موفقیت و سربلندی کرد و حکم وی را قرائت نمود.

در ادامه آرین پورزال، فرمانده سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تشکر از همراهی تمامی برادران و خواهران در حوزه بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز و همکاری خانواده و همسر خود، ادوار و ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، گفت: ان‌شاءالله که لایق نام بسیجی باشیم و بسیجی وار زندگی کنیم.

پورزال در ادامه، برای فرمانده جدید بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز آرزوی توفیق کرد.

در ادامه مراسم، فائزه مولودی، جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تشکر از زحمات و تلاش های جناب آقای پورزال، برای ایشان ثبات قدم در راه اهداف و آرمان انقلاب را آرزو کرد.
مولودی در ادامه ضمن اشاره به سخنان شهید بهشتی مبنی بر لزوم سازنده بودن تشکیلات گفت: ان شاءالله تمام دوستان و بزرگوارانی که در این مراسم حکم مسئولیت در بسیج دانشجویی را دریافت می‌کنند، نسبت به خودسازی در کنار فعالیت های تشکیلاتی توجه ویژه داشته باشند.

جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هنر در تشکیلات صرفاً کار و فعالیت کردن نیست، مهم اینست در کنار کار تشکیلاتی، خودسازی و رشد افراد صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید تشکیلات بدرد مردم بخورد گفت: به بیان شهید بهشتی، باید روز به روز، هر چه بهتر و الهی‌تر و نورانی‌تر و سازنده‌تر و سرافرازتر و پویا‌تر و سخت‌کوش‌تر و پیشتازتر ادامه بدهیم.

مولودی در پایان با آرزوی موفقیت و سربلندی برای جناب آقای ناطقی و سایر بزرگوارانی که وارد مسئولیت می‌شوند گفت: ان شاءالله که کل مجموعه در کنار یکدیگر، با فعالیت های مفید و ارزشمند بتوانیم روز به روز به اهداف والای تشکیلات نزدیک تر شویم.

در پایان جلسه، حسین ناطقی، فرمانده جدید حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تشکر از تلاش ها و زحمات مخلصانه آقای پورزال و آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی برای ایشان، گفت: ان شاءالله به عنوان یک الگو، متخصص، دوست و برادر بزرگتر کماکان از حضورشان استفاده خواهیم کرد.
ناطقی در ادامه افزود: خدا را شاکرم که توفیق داد در این چندسال دوران دانشجویی ام در مجموعه مقدس بسیج دانشجویی در جمع دوستان باشم و درس بگیرم، ان شاءالله از این به بعد به عنوان خادم بسیج دانشجویی توفیق خدمت داشته باشم.

فرمانده جدید بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از ارزنده ترین یادگارهای امام دست به دست چرخیده و هم اکنون به امانت، به دست ما سپرده شده است. فردای روز قیامت از ما می‌پرسند در این چند صباحی که به شما اعتماد شد، با این امانت چه کردید؟! ان شاءالله همگی روز تحویل مسئولیت سربلند باشیم و به قول امام صادق (ع) مایه آبرو و زینت دین باشیم نه باعث ننگ و بی‌آبرویی.

حسین ناطقی در ادامه افزود: مهمترین مأموریت بسیج دانشجویی، تربیت است. فعالیت های دیگر زمانی ارزشمند هستند که نقش تربیتی و رشد اعضا در آنها دیده شود. البته بهترین بسترها برای این رشد، همین فعالیت ها می‌باشند.

ناطقی در ادامه به بیان مأموریت دوم پرداخت و گفت : مأموریت دوم ما هم انجام کارهای تخصصی و مسئله محور در حیطه سلامت است، که ان شاءالله بتوانیم باری از روی دوش مردم برداریم و این نگاه را در حیطه های گوناگون فعالیتی وارد کنیم.

ناطقی در پایان افزود: قطعاً کارهای نکرده خیلی زیادی داریم، ان شاءالله با توکل به خدا و سر لوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و با رفاقت و صمیمیت در مسیر پربرکت انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

در پایان تودیع و معارفه چند تن از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز برگزار شد :

معارفه خواهران  :
فاطمه گیانی (مسئول معاونت رشد و کادرسازی)
زهرا رحیمی (مسئول معاونت رسانه و فضای مجازی)
رویا اسمعیلی (مسئول پایگاه دانشکده بهداشت و تغذیه)
نرگس رحیمی (مسئول پایگاه دانشکده توانبخشی)
ریحانه کیوانی (مسئول پایگاه دانشکده دندان پزشکی)

معارفه برادران :
علی پروین زاده (مسئول معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری)
محمد مهدی دهقانی (مسئول معاونت رسانه و فضای مجازی)
ابوالفضل باقرزاده (دبیر مجموعه علمی خیریه همراهی سبز)

تودیع خواهران :
زهرا نعمت الهی (مسئول معاونت رسانه و فضای مجازی)
فاطمه امینی (دبیر مجموعه علمی خیریه همراهی سبز)

تودیع برادران :
سروش دوانی (مسئول معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری)
محمد تسلیمیان (مسئول معاونت رسانه و فضای مجازی)

لوح تقدیر :
محمد مهدی ساسان‌پور (مقام دوم بخش فیلم جشنواره بهار خدمت)

 

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.