جلسه دوم کارگاه جریان شناسی سیاسی برگزار شد

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبرنگاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ جلسه دوم کارگاه جریان شناسی سیاسی با حضور محمدرضا مدرس، در دانشکده توان بخشی برگزار شد.

 

مدرس با مطرح کردن سئوال ایسم چیست؟ گفت: مجموعه مکاتب بشری را تشریح می کنیم و به این نتیجه می رسیم که بهترین ایسم اسلام است.

 

وی با اشاره به بیان شهید صدر که اگر خدا را هم قبول ندارید، اسلام بهترین ایسم برای زندگی دنیوی است، تشریح کرد: ایسم به چند نوع تقسم می شود؛ اومانیسم(انسان گرایی) ینی انسان محوری که درنقداین مکتب باید گفت عقل انسان کامل نیست؛ لیبرالیسم ینی آزادی مطلق انسان که در نقد این دیدگاه گفته می شود که باعث ایجاد هرج و مرج می شود؛ پوزیتیویسم یعنی تجربه گرایی و حس گرایی که در نقدآن این موضوع مطرح هست که محدودیت عقل را داریم و اثبات روح(رویای صادقه، من ثابت، اتوسکوپی، تله پاتی) منکر آن است؛ مدرنیسم یعنی مدگرایی.

 

مدرس ادامه داد: بیان پست مدرنیته به معنای زیرسوال بردن مکتب مدرنیسم که میگوید جهان باعث شده انسان بدبخت باشد و کمونیسم به معنای مالکیت اشتراکی و کم کردن فاصله طبقه اجتماعی که نتیجه این مکتب سوسیالیسم ( برابری اجتماعی )است.

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.