جلسه طرح های اشتغال زایی و کار آفرینی برگزار شد

جلسه طرح های اشتغال زایی و کار آفرینی به همت هسته علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبرنگاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ با حضور رئیس دفتر ریاست، رئیس شورای کارآفرینی، رئیس شورای اشتغال زایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از اساتید و دانشجویان فعال بسیجی جلسه طرح های اشتغال زایی و کار آفرینی به همت هسته علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

 

در این جلسه به لزوم همکاری واحدهایی چون بسیج سازندگی، کانون علمی بسیج، کانون اقتصاد مقاومتی، کانون جهادی، جهاد دانشگاهی و نهاد رهبری با دانشگاه در راستای توسعه سلامت و درمان از راه کار آفرینی و اشتغال زایی در بین دانشجویان تأکید شد.

 

طرح هایی ارائه شده توسط دانشجویان در این جلسه شامل راه اندازی بخش تعاونی دانشجویی با نگاه علمی- در راستا اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، تأمین بودجه و حمایت از تولیدات دانشجویی، حضور دانشجویان در جلسات کارآفرینان دانشگاه به عنوان نمایندگان تعاونی دانشجویی و حضور نمایندگان دانشجویی در جلسات اقتصاد مقاومتی دانشگاه می باشد.

 

 فتاحی، رئیس شورای کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به طرح پیشنهادی آموزش کارآفرینی به دانشجویان سال آخر و ایجاد آمادگی و انگیزه در آنها برای ایجاد اشتغال، گفت: طرح های اجرایی همانند ایجاد شرکت تعاونی متشکل از دانشجویان، تشکیل هسته اصلی به عنوان مسئولین تعاونی های تخصصی دانشجویی جهت حضور در جلسات تصمیم گیری دانشگاه و بیمارستان ها و درمانگاه ها، نیز کارآمد می باشد.

 

شاهچراغی، رئیس شورای اشتغال زایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آموزش سایر حرفه ها کمکی، مطرح کرد: حرفه هایی مانند مجسمه سازی، نجاری و سایر حرفه های فنی در کنار رشته اصلی باید به دانشجویان آموزش داده شود تا بتوانند بااشتفاده از آن راحت تر امرار معاش کنند.

 

 وی معرفی دانشجویان به مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و ملزم کردن کارخانه ها، رستوران ها و … به استخدام رسمی فارغ التحصیل های رشته هایی چون بهداشت محیط و عمومی را از طرح های کارآمد توصیف کرد.

 

در پایان این جلسه تشکیل هسته دانشجویی در راستای کارگروه کارآفرینی به منظور پل ارتباط بین دانشجویان و دانشگاه، بازدید این هسته علمی از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و اختصاص وام به دانشجویان در راستای تخصص مرتبط با رشته های علوم پزشکی، تصویب شد.

 

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.