جنبش دانشجویی دیروز لانه جاسوسی و امروز لانه‌های فساد را تسخیر می‌کند

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبرنگاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ به نقل از خبرگزاری دانشجو، زارع، فعال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، بیان داشت: درست در همان زمانی که اعلام شد روابط ایران و بریتانیا دوباره به روزهای خوش خود باز خواهد گشت، ریچارد نیکسون، معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا، طی یک مراسم رسمی به ایران عزیمت کرد تا نتایج پیروزی سیاسی امید بخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده بود را ببیند.

 

وی افزود: اما دانشجویان نسبت به این واقعه دست به اعتراض گشوده و اولین شهید های جنبش دانشجویی « جنبشی که تا پیش از این واقعه هیچ حرف و اسمی از آن نبود و همین اتفاق سرآغازی در جهت ایجاد چنین جریان عظیم و تاثیر گذاری در کشور ما شد » در همان واقع تقدیم به استقلال و آزادی شد.

 

این فعال دانشجویی گفت: واژه جنبش دانشجویی دارای سابقه بسیار تامل برانگیزی در کشور ما می باشد ، حال بگذریم که متاسفانه به دلایل متعددی در سال های اخیر دیگر آن رنگ و بوی سابق و اوایل انقلاب را ندارد اما همچنان یکی از موثر ترین و بزرگ ترین  جریانات تاثیر گذار بر ، نه تنها کشور بلکه جهان فعلی است . جنبشی که همیشه علیه استکبار و سلطه ؛ علیه خفقان و عدم آزادی بیان و به طور ویژه ای عدالتخواه بوده است

 

زارع ادامه داد: در اوایل، تفکرات متفاوتی در میان فعالان این جنبش وجود داشت که حضرت امام «ره» با هوشیاری و درایت ، تفکر دینی را به این جنبش اضافه کردند که پس از آن شاهدیم که این جنبش رنگ و بوی دینی به خود گرفت و تفکرات انحرافی و التقاطی و مارکسیستی و … به حاشیه رانده شد و این تفکر دینی و ولایی بود که توانست این جنبش را حفظ نماید و به گونه ای که در سال ۱۳۵۶ دانشگاه به یک محور اصلی در اعتصاب و اعتراض و قیام ، علیه رژیم شاهنشاهی تبدیل شد.

 

وی افزود:‌ اگر دیروز جنبش دانشجویی به دنبال مبارزه با استعمار و استبداد و غیره بود، امروز ندای حق طلبی و مطالبه حقوق مسلٌم کشور خویش را به دنیا فریاد میزند، اگر دیروز در جنگ سخت، رو در روی دشمن بود، امروز نیز در جنگ نرم رو در روی دشمن ایستاده است. اگر دیروز لانه جاسوسی را تسخیر کرد امروز لانههای فساد را تسخیر خواهد کرد.

 

این فعال دانشجویی گفت: این دانشجو از همان نسل است و با همان توکل و در این راه در دادن خونی تازه در راه این انقلاب ترسی ندارد، تا به سرمداران دنیا ثابت کند کذب بودن مذاکراتشان را، کذب بودن مطالباتشان را، کذب بودن مدافع حقوق بشر بودنشان را و کذب بودن ذات دولت هایشان را..!

 

فعال بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین امروزه مشارکت سیاسی یکی از اصلی ترین و مهم ترین مطالبه های دانشجویی کشور است، همان طور که رهبری جامعه نیز بارها به ضرورت فعالیت سیاسی دانشجویان تاکید داشته , بطوریکه دانشجو را مکلف به مطالبه گری از سیاسیون جوامع میداند.

 

زارع گفت: آخر سخن اینکه باید یقین داشت که هیچ گاه کسی بیرون از این مرزهای جغرافیایی برای رسیدن به قله های افتخار علمی برای کشور ما دلسوزی نخواهد کرد و به ثمر رسیدن درخت علم و دانش و جهاد علمی با همت دانشگاهیان و دانشجویان ولایتمدار همین مرز و بوم امکان پذیر خواهد بود همانطور که امثال علی محمدی و شهریاری و احمدی ها نیز از دل همین جنبش دانشجویی بیرون آمدند …

 

 

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.