دیدار اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ریاست دانشگاه ‘دکتر سید وحید حسینی’

نشست هم اندیشی جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه با دکتر "سید وحید حسینی" سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و دکتر "محمود نجابت" مشاورعالی سرپرست دانشگاه

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش روابط عمومی حوزه بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، روز پنجشنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰، نشست هم اندیشی جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه با دکتر “سید وحید حسینی” سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و دکتر “محمود نجابت” مشاورعالی سرپرست دانشگاه، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد که مسائل مطرح شده در جلسه، به شرح زیر می باشد :

 

_ آرین پورزال، مسول بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز :

 

خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دل‌نشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گردید و الا هرلحظه باید منتظر حادثه ماند. “امام خمینی (ره)”
انکار بسیج، انکار بزرگ‌ترین ضرورت و مصلحت برای کشور است. انکار بسیج و بی‌احترامی به آن، یا نابخردانه است، یا خائنانه است. “امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)”
بسیج به‌طور عام و بسیج دانشجویی به‌طور خاص ضامن موفقیت و شتاب بیشتر در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی در جامعه و دانشگاه است.
ضمن عرض تبریک بابت انتصاب شایسته شما – استاد بسیجی – برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آرزوی موفقیت در این جبهه، از شما می‌خواهیم همانند زمانی که در دفاع مقدس گردان اسلام را در برابر کفر فرماندهی می‌کردید، دانشگاه را با همان روحیه و با همان ایمان و با همان المان‌ها رهبری کنید.
حقیقتاً در ۴ سال گذشته خفه‌مان کردند، ۴ سال بی‌محلی کردند، ۴ سال بایکوتمان کردند اما امروز به نظر می‌رسد دولت انقلابی برای نجات مردم برگشته و امروز امید مردم به این دولت است.
این دولت باید موفق شود، باید مقتدر بشود، باید در تاریخ جمهوری اسلامی بدرخشد. دیگر فرصتی نیست.
رسالت ما و هدف ما این است که به شما در مسیر موفقیت دانشگاه کمک کنیم، اما لازمه این امر اهمیت دادن شما به بسیج و ارزش قائل شدن برای دغدغه‌های بسیجی‌هاست.
می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. “امام خمینی (ره)”
همان‌طور که می‌دانید کسانی که کف میدان جامعه و دانشگاه پاسخگوی اشتباهات مسئولین هستند، همین بسیجی‌ها هستند. این ثابت‌شده که درنتیجه اشتباهات مسئولین، بسیجی‌ها کف خیابان خون می‌دهند اما مسئولین تازه صبح جمعه خبردار می‌شوند.
امروز بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز در اکثر حیطه‌ها ازجمله مطالبه گری و گفتمان سازی، پژوهش و فناوری، رشد و کادر سازی، عملیات جهادی، معاونت فرهنگی و به‌صورت تخصصی‌تر مثلاً در قرارگاه پژوهشی و مطالبه گری امور بالینی و یا با برگزاری کارگاه‌های پژوهشی در امور اجتماعی و تخصصی امور نظام سلامت و آموزش سیاست‌گذاری نظام سلامت مشغول به فعالیت و اثرگذاری است؛ که برای این موضوع آخر نیاز به همکاری ویژه با مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت است که این امر نیاز به حمایت‌های شما دارد.
یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم امروز، به‌کارگیری مدیران جوان انقلابی است که لازمه آن تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی است، امروزه دیگر اساتید مسن باکمال احترام باید میدان را به جوانان بدهند.
امروز ناامیدی در بین دانشجویان دانشگاه ما موج می‌زند و برنامه‌ای اساسی برای امید دهی به دانشجویان لازم است.
در این زمینه لازم است بعد از چند سال، برای رفاه بیشتر دانشجویان و ارتباط‌گیری بیشتر با دانشجویان، شورای فرهنگی دانشگاه تشکیل بشود.
از بزرگ‌ترین مشکلات امروز ما وجود اساتید متخلف فراوانی است که یا به‌ظاهر انقلابی هستند یا اصلاً به‌وضوح ضدانقلاب‌اند؛ خب البته که برخورد قاطع در شأن آن‌ها لازم است.
استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی برای نظارت و همکاری با معاونت درمان و تلاش در جهت ایجاد الگوی بیمارمحوری لازم است.
نظارت صحیح دانشجو بر امور مختلف درمان و غذا و دارو نه‌تنها جزو حقوق بسیج دانشجویی، که بلکه جزو وظایف اصلی و از رسالت‌های محوری ماست که البته نیاز به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شما دارد و در این زمینه باید همکاری ویژه‌ای صورت بگیرد.
یکی موضوع دیگر اینکه؛ این‌همه کارمند بیجا و بیکار نیاز نیست و باید هسته گزینش و جذب اصلاح شود.
به فرموده رهبری عناصری در دانشگاه که دانشجو را به مهاجرت به خارج از کشور دعوت می‌کنند، به‌وضوح در حال خیانت به کشور هستند و باید به شیوه مطلوب با خائنین برخورد شود.
در جهت معاونت‌ها و سمت‌هایی که مستقیماً با دانشجویان مرتبط است باید از اساتیدی استفاده شود که جوان باشند و فاصله سنی آن‌ها با دانشجو زیاد نباشد تا بتوانند دانشجو را به‌خوبی درک کنند؛ صرف تحصیل‌کرده خارج بودن کارنامه کاملی برای سیاست‌گذاری در امور آموزشی ما نیست. از خود شما هم انتظار داریم به رفاه دانشجویان اهمیت بدهید و با آن‌ها ارتباط داشته باشید.
و اما موضوع آخر، برای تعیین مسئولین نظرسنجی از زیردستان و بدنه کارمندی معاونت‌ها و ادارات و … انجام داده‌اید ؟ آیا کارنامه این افراد را کاملاً بررسی کرده‌اید ؟ یا منصوبین قبلی آن‌ها را بررسی کرده‌اید ؟ امید است با نگاه انقلابی و روحیه‌ی جوان‌گرایی در انتصاب معاونین و مدیران و به‌دوراز رابطه‌ها و فشارها و بر اساس شایسته‌سالاری عمل کنید.
_ دکتر سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز :
اول از همه من خواهش می کنم این جلسات ادامه داشته باشد و پنجشنبه اول هر ماه جلسه ای داشته باشیم.
باید توجه کنید بعضی مطالبات اگر خام باشد و پخته نشود، می تواند آسیب زا باشد. ما باید این نقطه نظرات را پخته تر کنیم. شما هرچه که به آن رسیده اید را به ما بگویید و نترسید، هر کجا هم شما در مطالباتتان اشتباهی کنید، آن را درست می کنیم.
به هر حال بسیج قداست دارد؛ مانند روحانیت و نباید به این قداست بسیج لطمه ای وارد بشود. ما خوشحال میشویم که شما با همین لحن ما را انتقاد می کنید و از این موضوع استقبال هم می کنیم، همواره انتقادات خودتان را اولین نفر به خود من بگویید. به من مشورت بدهید اما همانطور که می دانید اگر به کسی مشورتی دادید، نباید انتظار داشته باشید که آن فرد حتما همان کار را انجام دهد؛ بالاخره او استقلال رای دارد.
در مسئولیت خودم امیدوارم بچه ها ما را به عنوان مشاور و بازوی کمکی همراهی کنند.
موضوع مهمی که باید در آینده خودتان مد نظرتان باشد این است که در حرکت ها و فعالیت هایتان گرایش مادی و مالی نباشد. رشته های پزشکی و پیراپزشکی محل کسب نیست، محل خدمت است. این گرایش مادی همه کار را خراب می کند؛ مانند قطره نجاستی که در یک سطل عسل می ریزد و کل سطل را نجس می کند. بالاخره امروزه شیطان ثروت از شیطان های دیگر قوی تر است و نباید فریب آن را بخورید.
موضوع دیگر اینکه نمره پژوهشی و آموزشی شما حتما باید بالا باشد؛ شما باید به عنوان بسیجی، نمونه باشید تا بتوان روی شما به عنوان آینده نظام و انقلاب سرمایه گذاری کرد. از نظر من آموزش و پژوهش، مهم ترین معیار سنجش بسیجی هاست. وظیفه اصلی ما نیروسازی است، در کنار دیگران باید نیروهای متخصص و قوی که تفکر بسیجی دارند، بسازیم.
_ دکتر محمود نجابت مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز :
حتماً باید جلسات مداوم بوده و ماهانه ادامه داشته باشد و هرماه موضوع خاصی پیگیری شود.
مطالبه گری های دانشجویان فرصت خوبی است که باید از آن استفاده کرد و مطالبه گری ها باید برای پیشرفت، به نفع مردم و با حفظ اخلاق‌مداری انجام شود.
یک موضوع بسیار مهم که باید حتماً به آن توجه کنید؛ درخواست‌ها و فرمایشات رهبری است. باید به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نظام سلامت بیش‌ازپیش اهتمام بورزیم. قبلاً هم جایی گفتم، یک‌بار باید از مسئولین پرسید که اصلاً این مطالب را شنیده‌اند یا نه!
امروزه اولویت اصلی رهبری برای کشور اقتصاد است و برای پیشرفت نیاز به نیروی انسانی مطلوب است که کار مهم بسیج، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است. هنر این است که بدنه سازمان را به نفع انقلاب تغییر دهیم. هنر بسیج در فعالیت‌های جهادی است و دانشجویان بسیجی باید بازوان توانمند دانشگاه باشند.
_ مریم اسدی، مسئول مرکز پژوهش و فناوری نوین آدلان:
باید از ظرفیت نیروی انسانی خوب دانشگاه حداکثر استفاده را کرد؛ به‌طوری‌که این نیروی انسانی تبدیل به ثروت و قدرت ملی شوند. ما باید از ساختن با علم به رفاه برسیم و نه با سوزاندن نفت.
برای رسیدن به این هدف و جامعه پردازی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند نقش‌آفرینی مهم دانشجو و دانشگاه هستیم که در این مسیر، مسئولیت دانشجو علم‌آموزی، پژوهش و فناوری مسئله محور است. باید علمی بیاموزیم که حلال مشکلات جامعه باشد و اشکی را از گونه هم‌وطنانمان پاک کند. هرکدام از ما در این زمینه مسئولیم.
ما در این مرکز بستری را فراهم کرده‌ایم که این استعدادها شناسایی و رشد پیدا کنند و به‌صورت مسئله محور از ایده تا اجرا، مسیر تولید و فناوری را طی کنند.
و در این مسیر مشکلات زیادی داریم که نیاز به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شما دارد. باید روی فناوری دانشجویان در دانشگاه سرمایه‌گذاری ویژه کنید و مسئولین باید با دانشجویان همدلی و هم‌افزایی بیشتر از قبل داشته باشند. برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیاز به همکاری بیشتر اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و اساتید داریم. موضوع دیگر اینکه بروکراسی اداری مانعی بسیار جدی بر سر کار ما به وجود آورده است. بسیاری از کارها در مسیر طولانی اخذ مجوزات متوقف می‌شوند؛ این موضوع باید برطرف بشود.
در پایان پیرو فرمایشات شما درباره اهمیت پژوهش و علم‌آموزی، آمادگی اعضای مرکز را در همکاری همه‌جانبه و عمل‌گرایانه در جهت پیشرفت فناوری در دانشگاه و جامعه اعلام می‌کنیم.
_ محمدعلی زارعی، معین فرمانده بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز: 
استاد گرامی؛ جناب آقای دکتر سید وحید حسینی
باسلام و احترام ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، این‌جانب محمدعلی زارعی دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده علوم پزشکی از حضور حضرت‌عالی درخواست دارم تا در انتخاب معاون غذا و دارو دانشگاه موارد زیر را مدنظر قرار دهید:
۱) عدم سابقه‌ی تخلفات اداری و معرفی به دادگاه‌های انقلاب
۲) تعامل حداکثری و سازنده با دانشکده داروسازی و تلاش در جهت حفظ و ارتقای جایگاه داروساز
۳) عدم انتفاع از بخش خصوصی و مقابله با تضاد منافع
۴) دارای حسن سابقه مدیریت اجرایی و حسن ارائه خدمات دارویی به مردم استان
۵) قاطعیت در شفافیت و مبارزه با فساد و تخلفات دارویی
۶) توانایی در تصمیم‌گیری مدبرانه و جهادگرانه‌ نسبت به مدیریت صحیح تأمین و عرضه‌ی دارو
فلذا از حضرت‌عالی استدعا می‌شود که در این خصوص موارد فوق لحاظ گردد.

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.