سبک برگزاری جشنواره‌های قرآن و عترت را کاملا تأیید یا رد نمی‌کنیم

مسؤول مدیریت تعالی فرهنگی علوم پزشکی شیراز گفت: سبک برگزاری جشنواره‌های قرآن و عترت را کاملا تأیید یا رد نمی‌کنیم و البته باید توجه داشت که ما میزبان بودیم و یک میزبان باید برای مهمان‌هایش حداقل‌هایی که دارد را با کیفیت مناسب ارائه دهد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبرنگاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ حجت الاسلام دیمی، مسؤول مدیریت تعالی فرهنگی پیرامون حواشی ایجاد شده در ارتباط با جشنواره قرآن و عترت، گفت: سال گذشته جشنواره قرآن و عترت در مشهد برگزار شده بود که در آنجا تصمیم براین گرفته شد که امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شود.

 

 

وی ادامه داد: باید برای حدود۱۱۰۰نفر محل اسکان تهیه می‌کردیم، که۹۶۰نفر در این مسابقات شرکت کرده و مابقی برای دریافت جوایز سال گذشته به شیراز آمده بودند.

 

 

مسؤول مدیریت تعالی فرهنگی در ارتباط با هدف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی نیروهای قرآنی و ایجاد و بسط دادن فرهنگ قرآنی در جامعه دانشجویی است که با استفاده از این طرح ما توانستیم طرح‌های قرآنی خودمان را در دانشگاه با افراد نخبه و به شکل جدی تری ادامه دهیم.

 

 

حجت الاسلام دیمی پیرامون هزینه‌های برگزاری این مسابقه مطرح کرد: بودجه و قالب برگزاری این جشنواره‌ها را مرکز قرآن و عترت “وزراتخانه” مشخص می‌کند و نمی‌توان سطح جشنواره‌های قرآنی را کمتر از سایر جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و … برگزار کرد، چون فعالین قرآنی با فعالین ورزشی و فرهنگی تفاوتی ندارند.

 

 

وی با بیان اینکه گروه تواشیح بانوان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این جشنواره نخبه‌های قرآنی را شناسایی کردیم و از اول مهر برای آن‌‌ها برنامه‌هایی در زمینه حفظ و تفسیر موضوعی تدارک دیده‌ایم.

 

 

مسؤول مدیریت تعالی فرهنگی پیرامون اعتراض‌های وارد به هزینه و نحوه‌ی برگزاری جشنواره قرآن و عترت، خاطر نشان کرد: “محتوا” و “شکل برگزاری” جشنواره را “وزرات‌خانه” اعلام می‌کند که برای آن بودجه نیز تعیین می‌شود.

 

 

حجت الاسلام دیمی خاطرنشان کرد: در جلسه با وزارت‌خانه، در ابتدا در نظر داشتیم که خوابگاه‌‌ها را برای اسکان در نظر بگیریم که با توجه به تعطیل نبودن کامل خوابگاه‌ها و فاصله‌ی آن تا محل برگزاری مسابقات که باعث می‌شد که هزینه‌هایی مانند رفت‌وآمد و … اضافه شود، این کار را نکردیم.

 

 

وی بی‌نظمی در روند برگزاری مسابقات به دلیل ترافیک و تعداد زیاد شرکت کنندگان را از مشکلات دیگر اسکان درخوابگاه‌ها بیان کرد.

 

 

مسؤول مدیریت تعلی فرهنگی گفت: هتل‌های پارس، شیراز و چمران از نزدیک‌ترین هتل‌ها به محل برگزاری مسابقات بود که با ورود دکتر ایمانیه و رایزنی‌هایی که با مسئولین هتل‌ها صورت گرفت، هتل چمران و پارس با قمیتی بسیار پایین‌تر از هزینه‌ی اصلی آن، در اختیار مهمان‌‌های قرآنی قرار گرفت.

 

 

حجت الاسلام دیمی بابیان اینکه نظم در این سطح از مسابقات بسیار مهم است به خصوص که درآن داورهای بین‌المللی حضور دارند، مطرح کرد: با محاسباتی که انجام دادیم، اگر می‌خواستیم هتل‌های دورتر و باکیفیت معمولی تر بگیریم، هزینه‌ی هتل همراه با هزینه رفت‌وآمدها برابر با هزینه‌ی هتل چمران و پارس می‌شد.

 

 

وی در ارتباط با ایجاد دید بد محرومین نسبت به اسلام و انقلاب با برگزاری چنین جشنواره‌هایی گفت: تاجایی که امکان داشت از هزینه‌های بیهوده جلوگیری کردیم، غذا را به صورت تک منو ارائه دادیم، شارژ اتاق‌ها را خودمان انجام دادیم و همین‌طور در پک‌های پذیرایی نهایت صرفه‌جویی انجام شد.

 

 

مسؤول مدیریت تعالی فرهنگی ادامه داد: به بحث کیفیت نیز باید اهمیت داده شود، نمی‌شود به یک فعال قرآنی کمتر از یک فعال ورزشی و فرهنگی نگاه کرد، این دیدگاه منطقی نیست، هرچند که ما در این جشنواره دچار مشکلاتی هم شدیم و شرکت کنندگان برخلاف دیگر جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی حتی اعتراضی نکردند.

 

 

حجت الاسلام دیمی با بیان اینکه بحث رفاه زدگی و تجمل‌گرایی با کیفیت مناسب متفاوت است، گفت: البته که روی شکل برگزاری این جشنواره‌ها جای کار است ولی در برگزاری این جشنواره ‌برخلاف ظاهر برگزاری آن، هزینه کمتری را متقبل شدیم.

 

 

وی در ارتباط با ساختار برگزاری جشنواره قرآن و عترت، بیان کرد: سبک برگزاری را کاملا تأیید یا رد نمی‌کنیم و البته باید توجه داشت که ما میزبان بودیم و یک میزبان باید برای مهمان‌هایش حداقل‌هایی که دارد را با کیفیت مناسب ارائه دهد.

 

 

مسؤول مدیریت تعالی فرهنگی در پاسخ به این سئوال که جشنواره قرآن و عترت به چه میزان در ترویج فرهنگ قرآنی مؤثر است، مطرح کرد: برای رواج فرهنگ قرآنی و تأثیر گذاری بیشتر قرآن در فضای دانشجویی و زندگی شخص، تبلیغات کم می‎‌باشد، که ایجاد فضای قرآنی نیاز به حمایت و جریان سازی دارد.

 

 

حجت الاسلام دیمی تصریح کرد: تشکل‌ها، فعالین قرآنی و دانشگاه باید در کنار هم فرهنگ قرآنی را رواج دهند؛ فعالین قرآنی حضور پررنگ‌تری داشته باشند و تشکل‌ها در کنار فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی، وارد این بخش هم شوند و دانشگاه نیز وظیفه دارد در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: به هراندازه که فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان گسترده شود، میزان آسیب‌های اجتماعی و حواشی آن شخص نیز کمتر می‌شود.

 

 

مسؤول مدیریت تعالی فرهنگی در پایان در ارتباط با درخواست خبرنگار مبنی بر منتشر کردن جزئیات هزینه‌های انجام شده در جشنواره قرآن و عترت گفت: قیمت هتل‌ها را نمی‌توانیم منتشر کنیم، چون از قیمت عرف کمتر حساب کردند و با انتشار آن دچار مشکل می‌شوند ولی جزئیات دیگر را منتشر خواهیم کرد و در مجموع حدود بیش از یک میلیارد هزینه‌ی این جشنواره شده است.

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.