سرمایه گذاری سنگین دشمن بر انحراف گفتمان امام(ره) / یک عده در کشور به دنبال ایجاد نظام سرمایه داری هستند/برنامه‌ریزی دشمن روی طبقه متوسط به پایین جامعه برای ایجاد فتنه جدید

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

photo_2016-12-31_20-08-09

 

 

به گزارش کانون خبرنگاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اسبق  اطلاعات شنبه شب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان این که فتنه تمام نشد و با حرکت ۹ دی و هوشیاری ملت و تبعیت و همراهی که با ولی فقیه خود داشت؛ فتنه متوقف شد، گفت: در حال حاضر فتنه و عوامل فتنه به دنبال رفع نواقص خود و پیدا کردن راهکار برای ادامه فتنه و رسیدن به هدف فتنه یعنی براندازی نظام هستند؛ فتنه تمام نشده و به دنبال بازسازی خود است.

 

وی افزود: طبق جمع بندی سی.آی.ای آمریکا در فتنه ۸۸، اعلام کردند که یکی از اشتباهات ما در فتنه ی ۸۸  این بود که فتنه را بعد از انتخابات شروع کردیم، لذا یکی از برنامه های جدی دشمن این است که فتنه را قبل از انتخابات شروع کند و حتی تن به این هم می دهند که انتخاباتی برگزار نشود.

 

وزیر اسبق اطلاعات در ادامه بیان کرد: نکته ی دومی که طبق تجزیه و تحلیلشان دنبال می کنند و اعلا کرده اند، این است که در فتنه ی ۸۸ طبقه ی متوسط به بالا پای کار بود و ما این بار باید کاری کنیم که بتوانم طبقه ی متوسط به پایین را بیاوریم پای کار؛ طبقه ی متوسط به بالا وقتی کمی فضا برایش سخت می شود، کنار می کشد؛ اما طبقه ی متوسط به پپایین به این راحتی کنار نمی کشد.

 

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به تجزیه و تحلیل رهبر معظم انقلاب در ارتباط با فتنه، تشریح کرد: ادامه ی فتنه با ۲ طراحی دنبال می شود؛ یکی از آن مسئله تحریف است و دیگری نفوذ که مسئله تحریف این است که دشمن امروز بر مقوله ی انحراف گفتمان امام(ره) سرمایه گذاری سنگینی کرده است؛ شبکه های ماهواره ای به همراه افراد داخلی یک انسجام و هماهنگی در این مقوله دارند.

 

وی با بیان اینکه مخالفان انقلاب، از ابتدای انقلاب تا کنون همیشه اصرار بر این داشته اند که هوادارانش در انتخابات شرکت نکنند، مطرح کرد: از سال ۹۲ به بعد برعکس دارند عمل می کنند و با استدلال اصرار دارند که هواداراشان در انتخابات شرکت کنند؛ حتی یکی از اقداماتشان پرداختن به گفتمان حضرت امام (ره)است و دارند مسیر تحریف را دنبال می کنند.

 

این تحلیلگر مسائل استراتژیک با اشاره به جمله ی رهبری که می فرمایند اگر ما راه امام را گم کنیم یا نسبت به راه امام غفلت کنیم یا عمدا کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد، خاطرنشان کرد: مخاطب بخش راه امام را گم کنیم نسل سوم و چهارم است؛ چرا که آن ها امام (ره)، سلوک و خط و مشی وی را ندیده اند و گفتمان ایشان را نشنیده اند؛ امروز راحت می شود فضایی در این مورد درست کرد که راه امام را گم کنند.

 

حجت‌الاسلام مصلحی افزود: در جهت این راه گم کردن، یک عده در کشور از امام (ره)خاطره تعریف می کنند و شبکه های ماهواره ای هم به این جهت می پردازند؛ چند مدت قبل یکی از آقایان دریکی از صحبت های خود، خاطره ای در ارتباط با پذیرش قطع نامه مطرح کرد و گفت امام (ره)در یک جلسه خصوصی که من و امام(ره)بودیم، به من فرمود پذیرش قطع نامه یک جام زهر شیرین بود.

 

وی با بیان اینکه در این جمله تناقض وجود دارد، جام زهر و شیرینی؛ گفت: شبکه های ماهواره ای بی بی سی و voa و شبکه های وابسته به این شبکه ها، سه هفته تمام به این جمله و تعریف و تمجید از امام (ره) پرداختند؛ بسیجی ها و حزب الهی ها این برنامه ها را که می بینند، شبهه پیدا می کنند که این ها طرفدار امام (ره)هستند یا ما؛ روی این موضوع برنامه ریزی می کنند برای این که راه گم شود.

 

وزیر اسبق اطلاعات ادامه داد: جمله ی دوم امام این است که غفلت کنیم؛ این مربوط به نسل اول و دوم است که امام(ره)، سیر وسلوک؛ زندگی و نوع رفتار امام (ره)را دیده است اما امروز عوامل مختلفی که در غفلت نقش دارد باعث شده است که فراموش کند.

 

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه یک عده در کشور به دنبال ایجاد نظام سرمایه داری هستند، تشریح کرد: نظام سرمایه داری یعنی طبقه بندی، یعنی یک عده گرسنه باید وجود داشته باشد تا یک عده سیر باشند، برای سرپا ماندن نظام سرمایه داری باید فقیر و گرسنه وجود داشته باشد؛ امام (ره)با این افراد به شدت درحال مقابله بود.

 

وی افزود: سومین جمله این است که عمدا راه امام کنار گذاشته شود که مربوط به بحث نفوذ است، دو مورد قبلی بحث تحریف بود؛ نفوذ کاری می کند که راه امام عمدا کنار گذاشته شود که عوامل مختلف دارد؛ مسیری که فتنه ۸۸ امروز به طور سنگین دارد دنبال می کند بحث تحریف و بحث نفوذ است.

 

این تحلیلگر مسائل استراتژیک با بیان اینکه پروژه نفوذ دشمن به دنبال ایجاد تغییراتی در سه حوزه مردم، مسئولان و نخبگان است، ادامه داد: در حوزه مردم به دنبال خوشبین سازی مردم به نسبت به دشمن درجه ی یک یعنی آمریکا است، طی دو سه سال گذشته مسیری که دارد طی می شود برای این است که دشمنی آمریکا یک توهم است.

 

حجت‌الاسلام مصلحی تشریح کرد: آقای موسویان که در حال حاضر در آمریکا است و در مقطعی در یکی از دستگاه های امنیتی نظام مسئولیت قابل توجهی داشته است، چندی قبل به ایران سفر می کند و یک کتاب به زبان انگلیسی در آمریکا نوشته که در آن به دنبال اثبات این است که آمریکا با ایران و مردم ایران با آمریکا دشمن است، یک توهم است و باید با یکسری از مذاکرات و گفت و شنود ها این توهم را از بین برد؛ این دقیقا آدمی است که تحت تاثیر نفوذ سی.آی.ای امریکا هست.

 

وی ادامه داد: تشکیلاتی به نام شورای ملی ایرانیان آمریکا که اسم مخفف آن نیاک است، وجود دارد که زیر مجموعه سی.آی.ای آمریکا است که هفت پروژه در بحث نفوذ طراحی کرده که در ایران اجرا شود؛ آقای موسویان جز آن مجموعه هست و با کمال تأسف وارد ایران شده و اقداماتی داشته و برگشته است و پروژه ها را در کتابش مطرح کرده و متأسفانه در ایران هم به زبان فارسی منتشر شده است.

 

وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه دومین اقدام در حوزه ی مردم، حساس زدایی افکار عمومی نسبت به دشمن است، مطرح کرد: در بحث برجام برای ما مشخص شد که این‌ها که می‌گویند دشمنی با آمریکا توهم است چقدر اشتباه می‌کنند و قضیه برجام و مذاکرات به این دلیل دو سال به طول انجامید تا حساسیت افکار عمومی نسبت به دشمن کم شود.

 

حجت‌الاسلام مصلحی باز تعریف معادله جدید و جابه‌جایی دوست و دشمن را یکی دیگر از پروژه‌های دشمن در حوزه مردم عنوان و بیان کرد: در دو سال گذشته به نیروهای ارزشی و از جمله قرارگاه خاتم‌الانبیا که تمام گره‌های صنعتی و عمرانی کشور را بازکرده، هجمه شدید کرده‌اند که این اقدامات مکمل آن اقدامات در سطوح پایین جامعه است.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات دشمن ایجاد اشتباه در محاسبات مسئولان، مردم و نخبگان است، گفت: این امر در فتنه‌ای که دشمن در حال طراحی آن برای انتخابات ۹۶ است، مورد نظر قرار گرفته است. دشمن روی ایجاد اشتباه محاسباتی کار می‌کند.

 

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان اینکه در فتنه ۸۸ مردم به روی خواص و نخبگان پا گذاشتند، گفت: در ایام فتنه من به سراغ بسیاری از نخبگان و خواص رفتم و اسناد جاسوسی را به آنها نشان دادم و گفتم پشت این جریان دست آمریکا و انگلیس است اما تنها سر تکان می‌دادند، کسانی که برای پیروزی انقلاب شکنجه شده بودند اما حساسیت آنها گرفته شده بود و دشمن دقیقا به دنبال این است که حساسیت خواص را بگیرد.

 

حجت‌الاسلام مصلحی عنوان کرد: تغییر نظام فکری نخبگان و افراد تأثیرگذار از دیگر مواردی است که دشمن دنبال می‌کند چنانکه گفتمان و اصطلاحات امام (ره) را هدف می‌گیرند و دقت کنید اخیراً کلمه استکبار در ادبیات مسئولان کشور چند بار بکار رفته و به‌ جای آن «ایالات‌متحده» یا «قدرت‌های جهان» چند بار مورد استفاده قرارگرفته است.

 

وی در ادامه گفت: جان کری وزیر خارجه آمریکا به فردی گفته بود اجازه دهید بشار برود ما قول می‌دهیم به مقاومت کاری نداشته باشیم درحالی‌که کار مقاومت مقابله با آمریکا است و این مسئولی که بحث کری را دنبال می‌کرد از ابتدا دچار اشتباه محاسباتی شده بود که این مقاومتی که با معامله با آمریکا آغاز شود از ابتدا ناقص‌الخلقه است.

وزیر اسبق اطلاعات تصریح کرد: در فتنه ۸۸ همین تلاش برای ایجاد اشتباه محاسباتی باعث شد عامه مردم روی نخبگان و خواص پای بگذارند و از آنها عبور کنند.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: در فتنه سفارت انگلیس حدود ۲۵۰ کارمند آدم داشت که به جز ۵۰ نفر انگلیسی مابقی در سطح کشور پراکنده بودند و شب‌هنگام طراحی می‌کردند کجا بروند و چه کنند و چه مذاکراتی با فعالان سیاسی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسئولان دشمن به دنبال مشغول‌سازی مسئولان به بحث‌های غیر اولویت‌دار کشور است بیان کرد: آیا اولویت امروز اقتصاد کشور خرید هواپیما است هواپیمایی که تنها ۳ درصد افراد جامعه از آن استفاده می‌کنند که ۱.۵ درصد از این ۳ درصد نیز مسئولان هستند؟

 

وزیر اسبق اطلاعات امیدوارسازی کاذب و غفلت از ظرفیت داخلی و عدم تکیه بر توان داخلی را یکی دیگر از پروژه‌های دشمن در حوزه مسئولان عنوان و خاطرنشان کرد: به هم ریختن انسجام و وحدت داخلی با هدف فرسایش ظرفیت‌های نظام یکی دیگر از اقدامات دشمن است و در این راستا به دنبال دو قطبی کردن جامعه است.

 

حجت‌الاسلام مصلحی تهدید و ایجاد ترس در حوزه مردم، مسئولان و نخبگان را یکی دیگر از اهداف دشمن دانست و گفت: در ماجرای برجام و مذاکره اوباما و جان کری مدام در مورد روی میز بودن گزینه نظامی حرف می‌زدند و متاسفانه این تهدید اثر کرد و ظریف در مصاحبه تلویزیونی گفت اگر آمریکا بخواهد تجهیزات نظامی ما را از کار بیندازد با یک فشار یک دکمه می‌تواند و این حرف کاملا اشتباه بود و ایران از توان نظامی بالایی برخوردار است.

 

وی گفت: در میان مردم هم این اشتباه محاسباتی را انجام می‌دهند و در حالی که مردم در انتخابات به دنبال کسی هستند که راست بگوید و حلال مشکلات جامعه باشند اما در نهایت و در لحظات آخر می‌گویند به کسی رای دهیم که بتواند جلوی جنگ را بگیرد.

 

وزیر اطلاعات دولت دهم دادن وعده دروغ را یکی دیگر از اقدامات دشمن دانست و عنوان کرد: آزاد شدن ۸ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران وعده‌ای دروغ بود و تاکنون محقق نشده و این پول بعد از اینکه در چند کشور اروپایی گردش کرده در حال حاضر در کشور عمان است اما آمریکا به عمانی‌ها اجازه نداده که این پول را به ایران بدهد.

 

حجت‌الاسلام مصلحی القا ناامیدی در بین مردم، نخبگان و مسئولان را یکی دیگر از پروژه‌هایی عنوان کرد که دشمن آن را دنبال می‌کند و گفت: در بحث پیشرفت‌های علمی ایران آمریکا و غرب متعجب هستند و حتی اوباما پیشرفت علمی ایران را پذیرفته اما متاسفانه آنقدر القا ناامیدی شده است که بعضی افراد در داخل این پیشرفت‌ها را باور ندارند.

 

وی با بیان اینکه ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند از دیگر اقدامات دشمن است اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس وضعیت ما به گونه‌ای بود که به ما سیم خاردار هم نمی‌فروختند و ما با وجود اینکه چیزی نداشتیم به لطف امدادهای غیبی خداوند از این جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمدیم.

 

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان اینکه تحریم‌های زمان جنگ با تحریم‌های کنونی قابل قیاس نیست افزود: من به عنوان کسی که از پشت صحنه اقتصادی کشور باخبر است می‌گویم که تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌ها بازمی‌گردد اما متاسفانه عده‌ای مدام چشمشان به غرب است و از ظرفیت داخلی استفاده نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به دیدار پوتین با مقام معظم رهبری گفت: اروپا و آمریکا به دنبال این هستند که بین مقام معظم رهبری و پوتین چه گذشته و قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ تلاش دستگاه اطلاعاتی آمریکا و سفرهای کری به روسیه همه برای کشف این موضوع است.

 

 

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.