معرفی کتاب نیمه دیگرم :مهارت های انتخاب همسر

کتاب «نیمۀ دیگرم» در چهار جلد به قلم حجت الاسلام محسن عباسی ولدی، کارشناس برنامه پرسمان تربیتی رادیو معارف تهیه و چاپ شده این کتاب که دارای نه بخش می باشد، در پی آن است که به نیاز اساسی آموزش مهارت های انتخاب همسر بپردازد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

یکی از واقعیت های غیر قابل انکار در جامعۀ ما آمار بالای طلاق استکه در برخی از مناطق کشور به هر ازای هر چهار ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است. در این میان آمار بالای طلاق عاطفی هم نگران کننده است. بدون تردید یکی از دلایل اصلی طلاق، انتخاب های اشتباه است؛انتخاب هایی که نظام عاقلانه و تعریف شده ای بر آن حاکم نیست.

 

gdfd

کتاب «نیمۀ دیگرم» در چهار جلد به قلم حجت الاسلام محسن عباسی ولدی، کارشناس برنامه پرسمان تربیتی رادیو معارف تهیه و چاپ شده این کتاب که دارای نه بخش می باشد، در پی آن است که به نیاز اساسی آموزش مهارت های انتخاب همسر بپردازد. همچنین این کتاب از پرفروش ترین کتاب ها در زمینه خانواده می باشد.

 

در جلد اول این مجموعه نکته های اساسی درباره مهارت های انتخاب همسر اشاره شده است و به شما می گوید چطور می توانید هم کفو خود را انتخاب کنید. محور اصلی بخش اول، شناخت خود است که با عنوان «انتخاب خویش، قبل از انتخاب همسر» آن را خواهید خواند. در این بخش شما با سوالاتی از این دست رو به رو می شوید: «پیش از آن که بخواهی همسرت را انتخاب کنی، به من بگو آیا هدفت را در زندگی معین کرده ای؟ در زندگی به دنبال چه چیزی می گردی؟ تا پاسخ این پرسش را ندهی نمی توانی انتخاب موفقی داشته باشی. تو باید کسی را انتخاب کنی که به دنبال چیزی بگردد که تو به دنبال آن هستی و برای این که بتوانی چنین کسی را انتخاب کنی، باید خودت را، دغدغه هایت را، هدفت را و دلخوشی ات را انتخاب کنی.»

 

در ادامه این جلد، نقش محبت در انتخاب همسر مورد بررسی قرار می گیرد. این که چقدر باید ازدواج را بر پایه احساس بنا کرد و اساسا سهم عقل و احساس در ازدواج چقدر است، موضوع این فصل کتاب را تشکیل می دهد. در جلد دوم بحث کفویت و انتخاب درست مطرح می شود و شما با مباحثی درباره کفویت تحصیلی، کفویت فرهنگی، کفویت مذهبی، کفوین اقتصادی و… آشنا خواهید شد.حجت الاسلام محسن عباسی ولدی در ادامه از ازدواج آسان صحبت کرده و به «موانع تسهیل در امر ازدواج» پرداخته است. در واقع جلد سوم این کتاب، درباره ازدواج آسان است.

 

در جلد چهارم کتاب، با پرسش هایی مربوط به زمان ازدواج رو به رو می شوید. مثل سن ازدواج، نگرانی از تأخیر در ازدواج و… نویسنده حتی سوالاتی را درباره ازدواج دوم یا ازدواج با افرادی که سابقه ازدواج دارند مطرح می کند و به شما نکاتی را درباره پرسیدن این سوال ها هنگام ازدواج آموزش می دهد. در این جلد همچنین درباره استخاره و جایگاه آن در تصمیم گیری برای ازدواج، قسمت و نقش آن در ازدواج، بیان عیب های خود در جلسه خواستگاری و… خواهید خواند.بخش پایانی کتاب هم به ارائه نکاتی مخصوص جوانانی اختصاص یافته که توانایی ازدواج ندارند و باید تا زمان ازدواج خویشتن داری کنند.

 

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.