نامه ی بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز به اقای دکتر ظریف در رابطه با وقایع اخیر کشمیر

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

image
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر ظریف
وزیر محترم امور خارجه
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و تشکر از تلاش بی دریغ حضرتعالی در کسوت یک دیپلمات، با توجه به وقایع اخیر کشمیر لازم دانستیم مطالب ذیل را به شما متذکر شویم. ان شاالله که شما و مجموعه ی محترم وزارت خانه پس از بررسی این موارد در جهت انجام آن اقدام فرمایید.
١- جمهوری اسلامی به عنوان رهبر معنوی و حقیقی حلقه ی مقاومت باید بر خود لازم بداند که براساس قانون اساسی اصل ۱۵۴: «جمهوری اسلامی ایران، سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می‌داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم می‌شناسد، بنابراین در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملّت‌های دیگر، از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند.» از هیچ تلاشی در جهت حمایت حق طلبانه از مستضعفین جهان دریغ نکند که بی شک مسلمانان مظلوم کشمیر از این قانون مستثنی نیستند.
٢- اصل ۱۵۲: «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی هر گونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و روابط صلح آمیز متقابل با دول غیر محارب استوار است.» با توجه به اصل فوق که در قانون اساسی ذکر شده است جمهوری اسلامی ایران موظف به دفاع از حقوق همه ی مسلمانان می باشد که به نظر می رسد در مسئله ی کشتار مسلمانان کشمیر عمل به این اصل از قانون اساسی نادیده گرفته شده است.
٣- با توجه به این مهم که عمل به قانون وظیفه ی همه ی سازمان ها و ارگان های نظام اسلامی می باشد از وزارت خارجه به عنوان مجری قانون در حوزه ی خارج از کشور انتظار می رود از عمل به قانون شانه خالی نکند و خود را ملزم به اجرای ان بداند.
۴- جناب اقای ظریف
کشمیر نهال نورسته ی شجره ی پر برکت انقلاب اسلامی و حاصل نگاه عدالت خواهانه ی حضرت امام خمینی می باشد که بی شک بی تفاوتی نسبت به آنچه در کشمیر می گذرد نشانه ی انحراف از اصول انقلاب می باشد.
۵- اقای دکتر ظریف در اخر لازم است بیان کنیم که سکوت مسئولین جمهوری اسلامی ایران در مقابل فجایع اخیر کشمیر به هیچ وجه قابل توجیه نمی باشد و سریعا این سؤال در ذهن متبادر می شود که چرا دستگاه دیپلماسی ایران در خصوص اتفاقات هر چند کوچک در اروپا و غرب به سرعت اعلام موضع می کند اما نسبت به کشمیر مسلمان نشین بی تفاوت است.
و من الله توفیق
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.