هنوز ترکش قوانین پذیرش دانشجوهای آزاد و مازاد و پردیس درآموزش عالی سنگینی میکند.

تشکل ها و شوراهای صنفی_آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیرامون ابلاغ آیین نامه ایجاد مراکز آموزش عالی خصوصی علوم پزشکی بيانه اي منتشر كردند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

به گزارش کانون خبر بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکل ها و شوراهای صنفی_آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیرامون ابلاغ آیین نامه ایجاد مراکز آموزش عالی خصوصی علوم پزشکی بیانه ای به شرح زیر منتشر کردند.
بسم الله الرحمن الرحیم

چندی پیش وزارت بهداشت آیین نامه تاسیس موسسات خصوصی آموزش علوم پزشکی را ابلاغ نمود. اقدامی که همسو با بسیاری از اقدامات وزارت بهداشت دولت امید، ریشه امید را در دل قشر دانشجو خشکاند، به گونه ای که سلامت فدای پول بهترین نامی است که میتوان بر روی این مصوبات نهاد.

 

گر چه وزارت بهداشت در ابلاغ این آیین نامه اعلام کرده است این وزارتخانه از تکرار تجربه های سایر بخش های آموزشی در تاسیس بی شمار موسسات فاقد توانایی اجتناب خواهد ورزید، اما مفاد این آیین نامه ما را به یاد سرنوشت دیگر رشته های مهندسی، فنی و انسانی می اندازد که امروزه بنر هایی با مضامین “پذیرش بدون کنکور در فلان رشته مهندسی” سطح شهر را پر کرده است.

 

گویا مسئولان مربوطه در این اندیشه هستند که سرنوشت رشته های علوم پزشکی نیز همانند سایر رشته ها شود و با تاسیس دانشکده های غیر انتفاعی رشته های مختلف علوم پزشکی تیشه به ریشه ی بخش بهداشت و سلامت جامعه بزنند.
هنوز ترکش قوانین پذیرش دانشجوهای پردیس، مازاد، آزاد در آموزش عالی کشور سنگینی می کند. خروجی این دانشگاه ها امروزه با معضلات عدیده ای برای فراهم نمودن شغل و آینده شغلی روبرو هستند. امروزه خود دانشکده های وزارت بهداشت نیز از برآورده کردن نیاز های اصلی دانشجویان از قبیل مسائل آموزشی و رفاهی مستاصل هستند. هنوز در کشور با کمبود فضای آموزشگاهی و بیمارستانی برای آموزش دانشجویان دولتی روبرو هستیم. اساتید قوی و مجرب در بخش تئوری، حتی در دانشکده های دولتی نیز به میزان کافی وجود ندارند. حال اگر بخش خصوصی نیز در این عرصه وارد شود، معضل بزرگ دیگری را بر سایر معضلات بخش های سلامت وارد می کند.

 

موسسات خصوصی با کدام بیمارستان و داروخانه خواهان فعالیت هستند؟ اساتید مجرب برای آموزش پزشکان را از کجا می آورند؟ آیا کشور ما ظرفیت آموزش و استفاده از اینهمه کادر درمان را دارد یا باید با خیل عظیم پزشکان و دندانپزشکان و پرستاران بیکار در آینده روبرو شویم؟آیا این شیوه گسترس موسسات خصوصی باعث ایجاد تجارتی جدید به بهانه کسب علم و دانش نخواهد شد؟ آیا معیار و شاخص مهم برای بخش خصوصی، دانش و پشتکار دانشجویان می باشد یا کسب سرمایه و سود مالی خود؟
ما جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از شما می خواهیم بدانید که جان مردم چیزی نیست که بتوان با آن بازی کرد و همچنین بدانید نظام آموزشی علوم پزشکی خود به اندازه کافی ایراد دارد ، با سپردن آن به بخش خصوصی اندک امید جامعه برای دیدن فارغ التحصیلان با سواد را نا امید نکنید!

لیست شوراهای صنفی و تشکل های امضا کننده بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ترتیب حروف الفبا :

انجمن اسلامی امید
انجمن اسلامی دانشجویان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
بسیج دانشجویی
جامعه اسلامی
ستاد یادواره شهدا
شورای صنفی_آموزشی دانشکده بهداشت
شورای صنفی_آموزشی دانشکده پرستاری
شورای صنفی _آموزشی دانشکده پزشکی
شورای صنفی _آموزشی دانشکده پیراپزشکی
شورای صنفی _آموزشی دانشکده تغذیه
شورای صنفی _آموزشی دانشکده توانبخشی
شورای صنفی _آموزشی دانشکده داروسازی
شورای صنفی _آموزشی دانشکده دندانپزشکی
شورای صنفی _آموزشی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی
شورای صنفی خوابگاه شهید دستغیب(ره)
مجمع دانشجویان عدالتخواه
هیات اباصالح (عج)

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.