کمپ درمانی محل خودسازی است/ارائه خدمت به ۱۵ هزار زائر حسینی

مسؤول کمپ درمانی شهید بیاضی زاده با اشاره به خدمت‌رسانی این کمپ به 15 هزار زائر حسینی، کمپ درمانی را محلی برای خودسازی عنوان کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

محمد اکبرپور در گفت‌وگو با کانون خبر بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز، پیرامون برگزاری کمپ درمانی شهید بیاضی زاده در مسیر نجف-کربلای اربعین حسینی اظهار داشت: افتخار این‌رو داشتیم که امسال هم‌تیمی درمانی برای خدمت به زوار اباعبدالله الحسین به کربلا اعزام کنیم و از این طریق وسیله‌ای برای تسهیل رسیدن عاشق به معشوق باشیم.

او در ارتباط با این گروه‌درمانی افزود: گروه اعزامی حدود ۴۰ نفر از رشته‌های مختلف پزشکی، پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، فیزیوتراپی، داروسازی و… را در برداشت و محل خدمت‌رسانی کمپ درمانی امسال هم مانند چند سال گذشته، عمود ۱۱۲۴، مقابل موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل بود.

مسؤول کمپ درمانی شهید بیاضی زاده با اشاره به حجم کاری این کمپ، گفت: چون کمپ درمانی بین راه بناشده بود، مسلماً تعداد مراجعه‌کنندگان زیادی داشتیم و طبق تخمینی که بر اساس مستندات زدیم، این آمار، بیش از ۱۵ هزار نفر می‌شود.

اکبرپور خدمات ارائه‌شده در این کمپ درمانی را انواع خدمات بهداشتی درمانی مانند معاینه، دارودرمانی، سرم‌درمانی، مامایی، تزریقات، بخیه، پانسمان، تست قند خون و فشارخون و … عنوان کرد.

او در ارتباط با بیماری‌های شایع در این سفر تصریح کرد: بیمارانی که به درمانگاه مراجعه می‌کردند، کسالت‌ها و بیماری‌های مختلفی مثل درد اندام‌ها و مفاصل مختلف، دیسک کمر، تاول پا، سرماخوردگی، فارنژیت، سینوزیتیس، پنومونی، لارنژیت، عفونت ادراری، اسهال و استفراغ (GE)، درد ناحیه شکم و پهلو، درد کلیه، دهیدراتاسیون شدید، سردرد، سرگیجه، ادم اندام تحتانی، تنگی نفس، حمله آسم، گزش حشرات و… داشتند.

این دانشجوی بسیجی با اشاره موارد اورژانسی پیش‌آمده در کمپ درمانی، ادامه داد: حدود ۶ مورد اورژانسی مثل سکته مغزی و قلبی داشتیم که با آمبولانس به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند.

اکبرپور پیرامون نحوه و شیفت‌های کاری دانشجویان، مطرح کرد: درمانگاه از عصر روز سوم آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرد و تا شب هفتم (شب اربعین) ادامه داشت که خدمات درمانی درمانگاه بسیج دانشجویی به زوار در دو بخش مجزای خواهران و برادران بود.

او بیان کرد: شیفت واحد خواهران شامل دو نوبت ۶ تا ۱۴ و ۱۴ تا ۲۲ بود و شیفت برادران علاوه بر دو نوبت گفته‌شده، شیفت شب هم شامل آن می‌شد؛ یعنی به‌صورت شبانه‌روزی بود.

مسؤول کمپ درمانی شهید بیاضی زاده در ارتباط با جو حاکم بین دانشجوها در این سفر، عنوان کرد: جو حاکم، جو دانشجویی و باانگیزه و پرتلاشی بود؛ همه افرادی که آنجا مشغول خدمت‌رسانی بودند، به عشق امام حسین (ع) آمده بودند و باوجود سختی‌های راه و خستگی ناشی از ناهماهنگی‌هایی که در مسیر با آن مواجه شده بودند، به‌صورت جهادی شبانه‌روز کار می‌کردند.

اکبرپور با اشاره به اشتیاق دانشجویان با خدمت خاطرنشان کرد: خادمان امام حسین (ع) از خواب و استراحت خودشان صرف‌نظر‌ می‌کردند تا به زوار امام حسین (ع) خدمت کنند.

او بابیان این‌که کمپ درمانی محل خودسازی است، گفت: خدمت در کنار جمعی باصفا و یکدل خستگی‌ناپذیر است، چنین جمع‌هایی که با چنین هدف مقدسی دورهم جمع می‌شوند خیلی ارزشمند هستند و امروزه کمتر فرصت پیش می‌آید که این جمع‌ها شکل بگیرد، ان‌شاءالله که این فرصت‌ها، تمرینی برای سربازی امام عصر (ارواحنا له الفدا) باشد.

انتهای خبر/

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.