بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز راجع به سفر هیئات اروپایی به ایران

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

> بسم الله الرّحمن الرّحیم
> این بار چه سوغات آورده ای “فابیوس”؟
> همانگونه که در درون یک نظام اجتماعی، افراد برای ادامه حیات ملزم به برقراری ارتباط با همدیگر هستند، ارتباط ملل مختلف در سطح بین‌الملل نیز یک امر ضروری و عقلانی است. دین اسلام نیز این حقیقت را مورد تایید خود قرار داده و می دهد. اما شرع و عقل حکم می کنند که این ارتباطات گریز ناپذیر، بایستی دارای یکسری قواعد و اصولی باشند که اسلام این اصول را برای نظام اسلامی تبیین کرده که همگان مطلع اند همانند قاعده “نفی سبیل” یا “حفظ عزت نظام اسلامی”. کشور ما نیز به عنوان یک نظام اسلامی به رعایت این اصول اساسی در ارتباطات خود با سایر کشورها همت ورزیده است.
> این روز ها که “جمع بندی هسته ای” بحمدالله به سرانجام رسیده و در حال سپری کردن مراحل قانونی خود برای تبدیل شدن به یک توافق است شاهد اشتیاق بی حد و مرز “تحریم کنندگان ایران اسلامی” برای ورود به بازار ایران هستیم که امریست طبیعی، چون هدف هر دو طرف مذاکره کننده همین امر بوده است و همانطور مبرهن است هیچ عقل سلیمی هم مخالف “ارتباط عزتمندانه و متوازن” با هر کشور قانونی در دنیا نیست.
> این روز ها اخبار ورود و در حال ورود هیئات اقتصادی ۶ کشور بزرگ دنیا جلب توجه کرده است که ما هم این اتفاق را به فال نیک گرفته و از دولت تدبیر و امید  مدیریت این فضا را خواستاریم. در این رفت و آمد ها اما اتفاقات ناخوشایندی در حال وقوع است اول هیئت آلمانی که طنز های لطیفی برای ملت ما به ارمغان آورد. همانند : شرط ارتباط، به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران است و یا حاضر به همکاری در تخریب نیروگاه های هسته ای و… دوم هیئت فرانسوی به رهبری “لوران فابیوس”.
> هیئت فرانسوی اما بر خلاف آلمان ها موجبات خنده را فراهم نمی کند چون فرانسه کشوری است که همواره در طی این سی و چند سال خاطرات تلخی برای ملت ایران به ثبت رسانده است. جنایات فرانسه در جنگ تحمیلی و کمک به صدام خبیث، وارد کردن ایدز به ایران با مسئولیت مستقیم لوران فابیوس که منجر به مرگ عده ای از هموطنان ما شده و می شود و در پی آن عدم پرداختن غرامت و عدم عذرخواهی، توهین به نبی اکرم و حمایت مسئولان فرانسوی از این عمل شنیع، خروج ناگهانی از بازار خودرو به قصد ضربه زدن به ایران، تحقیر و توهین به ملت ایران، تلاش در جهت ایجاد تحریم های ظالمانه و غیر قانونی و نماینده اسرائیل در مذاکرات هسته ای.
> همانطور که ذکر شد ما خواستار تعاملی عزتمندانه با همه کشور های قانونی هستیم. اتفاقی که در این دولت کمتر مشاهده گردید و دلیل اصلی آن هم مذاکرات هسته ای بوده است اما اکنون که کشورهای دیگر نیاز به بازار ایران دارند و بر سر آن با یکدیگر به رقابت می پردازند دیگر دلیلی برای سکوت و عدم پیگیری جنایت برخی کشور ها از جمله فرانسه باقی نمی ماند اتفاقی که تا کنون شاهد آن بودیم.
> از دوستانی که همواره جمهوری اسلامی ایران را به قطع رابطه با دنیا! متهم کرده اند! نیز خواستاریم علاوه بر کنترل خود و عدم ذوق زدگی، هنگامی که به حمایت از کشور دوست و برادرمان فرانسه قلم میزنند، جنایات این کشور را هم مقداری به خاطر بیاورند و همانطور که سخنان دختر سرطانی در حمایت از “جمع بندی هسته ای” را بازتاب می دهند پای صحبت کودکان مبتلا به ایدز هم بنشینند.
> در آخر از دولت تدبیر و امید خواستار دعوت هایی منطقی و از روی برنامه از “تحریم کنندگان” بوده و خواهشمندیم در  این دیدار ها علاوه بر دیپلماسی لبخند، پیگیر حقوق انسانی ملت ایران نیز باشند. ایضا در این تعاملات برخلاف گذشته، دلواپس تکدر خاطر “موسیو فابیوس” و دیگر برادران اروپایی و آمریکایی نشده و برای حفظ عزت نظام اسلامی تلاش کنند تا دیگر شاهد اظهار نظراتی مشابه هیئات آلمانی و فرانسوی نباشیم.
> و من الله توفیق.
> بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.