کتاب انقلاب اسلامی بازگشت به عهد قدسی

این کتاب اولین مبحث از مجموعه مباحث استاد طاهرزاده در رابطه با «جايگاه تاريخي انقلاب اسلامي» و نقش آن در حال و آينده‌ي جهان است. این کتاب میتواند خواننده را با حقایق انقلاب اسلامی اشنا کند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

این کتاب اولین مبحث از مجموعه مباحث استاد طاهرزاده در رابطه با «جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی» و نقش آن در حال و آینده‌ی جهان است. این کتاب میتواند خواننده را با حقایق انقلاب اسلامی اشنا کند.مقام معظم رهبری«حفظه‌الله‌تعالی» در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دولت دهم فرمودند:

«بعضى از مدیریت‌ها در بخشى از برهه‏هاى این سى سال زاویه‏هائى با مبانى انقلاب داشتند؛ اما ظرفیت انقلاب توانست این‌ها را در درون خود قرار بدهد؛ آن‌ها را در کوره‏ى خود ذوب کند؛ هضم کند و انقلاب بر ظرفیت خود، بر تجربه‏ى خود بیفزاید و با قدرت بیشتر راه خود را ادامه بدهد. آن کسانى که می‌خواستند از درونِ این نظام، به نظام جمهورى اسلامى ضربه بزنند، نتوانستند موفق بشوند. انقلاب راه خود را، مسیر مستقیم خود را با قدرت روزافزون تا امروز ادامه داده است و همه‏ى کسانى که با انگیزه‏هاى مختلف در درون این نظام قرار گرفته‏اند، خواسته یا ناخواسته، به توانائى‏هاى این نظام کمک کردند. به این حقیقت بایستى با دقت نگاه کرد؛ این ظرفیت عظیم، ناشى از همین جمهوریت و اسلامیت است؛ از همین مردم‏سالارى دینى و اسلامى است؛ این است که این ظرفیت عظیم را به‌وجود آورده است. و راز ماندگارى و مصونیت و آسیب‏ناپذیرى جمهورى اسلامى هم این است و این را جمهورى اسلامى در ذات خود دارد و إن‏شاءالله آن را همواره حفظ خواهد کرد.» 

چنانچه ملاحظه می‌فرمایید در بیانات ایشان موضوع ذات‌داشتنِ انقلاب اسلامی مطرح شده و این مبنای اصلی کتاب حاضر است که نویسنده پس از روشن‌کردن معنی ذات‌داشتن انقلاب اسلامی، سعی دارد نسبت صحیحی را که هرکس باید با این انقلاب داشته باشد، تبیین کند.

برشی از کتاب ” انقلاب اسلامی بازگشت به عهد قدسی “:

وقتی احساس می‌کنید در کارهای خود، پس از زحمات زیاد، به هیچ جا نرسیده‌اید و بی‌آیند1208گی آن زحمات را حس می‌کنید، خود به خود افسردگی و یأس به سراغتان می‌آید و هر چه آن کار اساسی‌تر باشد با یأس بیشتری روبه‌رو می‌شوید و بزرگ‌ترین یأس وقتی است که انسان احساس کند کلّ زندگی او وارد تاریخی شده که عین بی‌آیندگی است. چیزی که فرهنگ مدرنیته در جان و قلب انسان‌های گرفتار آن فرهنگ فرو می‌کند. حال انقلاب اسلامی بستری را آماده کرده است که اگر کسی خود را بدان متصل کرد کل زندگی او وارد تاریخی از نورانیت و معنویت می‌شود به طوری که خود را در گذشته با همه‌ی انبیاء هم افق، و در آینده با حضرت مهدی همراه می‌یابد و لذا حضرت صادقu در رابطه با برکات توجه به آینده‌ی نورانی و توجه به ظهور حضرت مهدیg می‌فرمایند: «مَنْ مَاتَ مِنْکُمْ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ لِهَذَا الْأَمْرِ کَمَنْ هُوَ مَعَ الْقَائِمِ فِی فُسْطَاطِهِ – قَالَ ثُمَّ مَکَثَ هُنَیْئَهً ثُمَّ قَالَ- لَا بَلْ کَمَنْ قَارَعَ مَعَهُ بِسَیْفِهِ – ثُمَّ قَالَ- لَا وَ اللَّهِ إِلَّا کَمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِf»؛[۱] هرکس از شما بمیرد در حالى که منتظر ظهور قائم آل محمد باشد مثل کسى است که با قائم در خیمه‏‌ی آن حضرت باشد. سپس لحظه‏اى سکوت نموده و آنگاه فرمود: نه! بلکه مانند کسى است که در رکاب او شمشیر زده است. بعد از آن فرمود: نه، سوگند به خدا بدانید که او همچون کسى است که در رکاب پیغمبر به افتخار شهادت نائل گشته است‏.بدترین نوع زندگی احساس بی‌آیندگی است و در حال حاضر به‌جز زندگی در فضای انقلاب اسلامی هر طور دیگر انسان زندگی کند در بی‌آیندگی به سر می‌برد.

[۱] – بحار الأنوار ، ج‏۵۲، ص: ۱۲۶.

لینک دانلود :

http://lobolmizan.ir/asset/download.php?f=1208_lobolmizan.ir_832_Enghelab%20eslami%20bazgasht%20be%20ahde%20ghodsi.pdf

مشاهده خبرها و اطلاعیه های بیشتر:

گروه جهادی شهید بیاضی زاده
گزارشات تصویری

گزارش تصویری اردوی «راهیان جهاد» گروه جهادی شهید بیاضی زاده

تاریخ اردو:۱۵ الی ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ محل برگزاری: استان خوزستان، شهرستان هویزه، دهستان سمیده مشروح خبر را از اینجا بخوانید! جهت اطلاع از برنامه

سوال یا درخواست دارید؟

واحد بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.